Maak een afspraak

Zo bepaalt AdWords wat je betaalt per klik

27 juli 2016
Hoe bepaalt AdWords wat je bepaalt per klik? Lees alles over de berekening van Google, hoe je je CPC kunt verlagen en welk effect je concurrentie kan hebben op jouw advertentiekosten.
Niels Weberink

Je kwaliteitsscore van zoekwoorden in AdWords verbeteren doe je zo

25 april 2016
Een hoge advertentiepositie op Google willen we allemaal. Maar je hoeft niet altijd je maximale kosten per klik te verhogen om dat doel te bereiken. Niels geeft je 16 tips voor een betere positie tegen lagere kosten per klik.
Niels Weberink
Main Image

Adverteren op eigen merknaam

13 november 2015
Adverteren op eigen merknaam met AdWords waarmee je al op nummer 1 staat is dom! Deze uitspraak hoor ik vaak. Sterker nog, ik las laatst een blogartikel van een concullega waarin hij aangaf het eens te zijn met deze stelling. Dat verbaasde mij enorm eerlijk gezegd, want er zijn meer argumenten om wel op eigen merknaam of zoekwoorden te adverteren waarmee je al op positie 1 staat, dan om het niet te doen.
Main Image

Dwell time - SEO metric voor gevorderden

30 oktober 2015
Bouncepercentage, user engagement, gemiddelde sessieduur en doorklikratio. Waarschijnlijk ben je al bekend met deze termen en heb je een vermoeden dat deze statistieken invloed hebben op jouw Google ranking. Wij SEO’s zijn schatgravers. Wij zijn continu op zoek naar geheime ingrediënten van het Google algoritme. In dit blogartikel ga ik dwell time bespreken en waarom dit zo belangrijk is. In SEO-land wordt dit ook wel “the long klik” genoemd, zelf zou ik het omschrijven als rondhangtijd.
Main Image

Remarketinglijsten als middel tegen onnodige kliks

15 oktober 2015
Internetmarketeers praten altijd over de inzet van remarketing om meer online verkopen te realiseren. Logisch, want het is gebleken dat remarketing campagnes uitzonderlijk hoge conversieratio’s vertonen. Soms converteren deze campagnes wel 2 of 3 keer zo goed als reguliere AdWords campagnes. Allemaal leuk maar ook remarketing campagnes kosten geld en jouw doelstelling is geld besparen, of in ieder geval niet meer investeren en het liefste ook nog meer conversies halen uit hetzelfde budget. Dat kan door remarketinglijsten uit te sluiten in bestaande campagnes.
Main Image

Die advertentie blijft mij achtervolgen

5 oktober 2015
Die advertentie achtervolgt mij. Het gevoel dat precies dat ene product jou achtervolgt op internet, dat kennen we allemaal wel. Je zit net lekker op nu.nl het laatste nieuws door te nemen, staat aan de rechterkant de afbeelding van die strakke gele zwembroek die je eergisteren bekeek met een link naar de webshop. Twijfelde je eergisteren nog, nu denk je: “Toch stiekem wel een coole zwembroek, daar ga ik wel de blits mee maken in Spanje!” Nu denk ik persoonlijk dat dit laatste een inschattingsfoutje is, maar dankzij deze dynamische vorm van remarketing doe jij alsnog de aankoop bij de webshop.