Maak een afspraak

Combifit

Probleemstelling

Combifit is een online groothandel in de beglazingswereld en biedt alle materialen en benodigdheden voor het plaatsen van glas, behalve het glas zelf. Ook levert het bedrijf producten voor onder meer de schilderswereld en aanverwante montageproducten. Tot voor kort kon men enkel telefonisch of via de mail producten bestellen. Daar moest natuurlijk hoognodig verandering in komen, omdat het niet meer van deze tijd is.

Zo pakken we het aan

Daarom hebben we de handen ineen geslagen met onze partner Big Bridge om de online business van Combifit naar een volgend level te tillen. Wij zijn verantwoordelijk voor de conversie optimalisatie en online marketing en Big Bridge hield zich bezig met het design en de bouw van de nieuwe website/webshop.

 

User Experience

De beglazingswereld is een nog ietwat traditionele markt. Combifit wil deze markt veranderen en heeft er daarom voor gekozen een webshop te ontwikkelen om aan te sluiten bij de behoeften van de gebruiker. Om het converteren zo makkelijk mogelijk te maken, heeft onze UX-designer onder meer een concurrentievergelijking gemaakt. Daarbij werd gekeken naar wat gebruikers gewend zijn en wat Combifit uniek maakt. Ook deed hij een doelgroeponderzoek om te onderzoeken welke structuur bezoekers op de website verwachten. Daarvoor zijn enquêtes afgenomen en hebben we persoonlijk klantcontact gehad zodat de wensen van de klant in kaart gebracht konden worden. Aan de hand van deze informatie is vervolgens een nieuwe indeling van de site (wireframe) gemaakt. 

 

Big Bridge

Aan de hand van de wireframes, ging Big Bridge aan de slag met het ontwerp van een nieuwe website. De vorige website had een ouderwetse lay-out en deze paste bovendien niet meer bij de behoefte van de gebruikers nu. Nadat het design klaar was, was het tijd om het ontwerp om te zetten in een goed functionerende site. 

 

Content marketing

De pagina's op Combifit bevatten veel duplicate content en waren dus verre van SEO-geoptimaliseerd. Voor ons ligt de uitdaging meer bezoekers naar de website te trekken en hoger in zoekmachines te ranken. Daarvoor hebben we de landingspagina’s van Combifit geoptimaliseerd. Ook zijn er nieuwe pagina’s geschreven en hebben we de microcopy op de website aangepast en verbeterd. Microcopy is content die ervoor zorgt dat jouw bezoekers overgaan tot actie, zoals passende teksten voor call-to-actionknoppen. 

 

Online marketing

Combifit had voorheen voor elke productgroep een aparte site. De online marketeers van Isatis Online Results hebben er samen met de medewerkers van Big Bridge voor gezorgd dat deze sites werden ondergebracht in één grote, geoptimaliseerde webshop. Hier wordt inmiddels het volledige assortiment aangeboden zonder dat dit ten koste gaat van de posities in de zoekresultaten.  

Daarnaast is er een uitgebreide Google Adwords-campagne opgezet, voor zowel Adwords-advertenties binnen het zoeknetwerk als Google Shopping-campagnes. Hierbij werden en worden nog steeds de meest geavanceerde retargetingtechnieken die er te vinden zijn binnen het AdWordsplatform, ingezet. Om het gedrag van de bezoekers op de website tot in detail te kunnen meten, is er ook een geavanceerde Google Analytics-implementatie gebouwd. Daarbij werd gebruikgemaakt van alle mogelijkheden van enhanced e-commerce. 

En nu?

Nadat de nieuwe website van Combifit online ging, startten we met testen. De resultaten in Google Analytics worden strak gemonitord om eventuele verbeterpunten door te voeren. Dit kunnen verbeterpunten zijn op het gebied van user experience, maar bijvoorbeeld ook binnen de content marketing. Op die manier bewaken we de kwaliteit van de website. 

Laat ons jou helpen

Wil jij jouw webshop optimaliseren of zou je meer bezoekers naar je website willen trekken? Onze online marketeers, content marketeers, UX'ers en designers helpen je graag. Neem contact met ons op, zodat we binnenkort ook jouw website of webshop naar the next level kunnen tillen. 

Website: www.combifit.nl