Maak een afspraak

Energieleveranciers.nl

Energieleveranciers.nl

 

Wat is er precies aan de hand?

Energieleveranciers.nl is een onafhankelijke energievergelijkingssite. De website is opgericht in 2004 en biedt consumenten de kans de prijzen van energieleveranciers met elkaar te vergelijken. Consumenten kunnen overstappen naar een leverancier die past bij hun wensen en behoeften. Om meer bezoekers te trekken en deze te laten converteren, hebben we ons onder meer beziggehouden met SEO. Nog steeds doen we ons best de resultaten te verbeteren. 

Zo pakken we het aan

Onze UX'er, designer, online marketeers en content creators hebben de handen ineengeslagen om dit doel te bereiken. 

 

User Experience

In 2010 bliezen we nieuw leven in de stagnerende website van Energieleveranciers.nl. We verbeterden de belangrijkste onderdelen van de site: de calculator, de resultatenlijst en het overstapformulier. Dit vond plaats in meerdere stappen, waarbij we de oplossingen testten met een gebruikerstest. In plaats van imiteren doen wij ons eigen onderzoek.

  • Zo noemen we een contract voor onbepaalde tijd nu 'vrij opzegbaar'. Mensen die namelijk geïnteresseerd waren in dat soort contracten kozen er namelijk niet voor, omdat ze een afkeer hadden van de term 'onbepaalde tijd'. Een kleine aanpassing met grote impact!
  • We meten elke interactie op de site met Google Tag Manager, en Google Analytics. Door bijvoorbeeld op het overstapformulier te meten welke fouten mensen krijgen bij een invoerveld, kwamen we erachter dat mensen moeite hadden met het invullen van het bankrekeningnummer. Enkele kleine aanpassingen op dit invoerveld resulteerden in een flinke vermindering van het aantal fouten.
  • Ook ontwierpen we een reviewsysteem. Het doel was meer gebalanceerde reviews te verkrijgen en leveranciers de mogelijkheid te geven hun naam te zuiveren. Zo kunnen leveranciers problemen oppakken en geven klanten aan of het probleem is opgelost met een aangepaste score. Daarnaast nodigen we klanten actief uit om reviews te plaatsen. Het resultaat is een veel evenwichtiger beeld met nuttige informatie voor mensen die een weloverwogen keuze willen maken voor een energieleverancier én klanten die rondlopen met een klacht.

 

Online marketing

Naast de activiteiten rondom het UX-traject, verzorgt Isatis Online Results alle SEO-bezigheden. Dit heeft ervoor gezorgd dat Energieleveranciers.nl de nummer één energievergelijker in de organische zoekresultaten van Google is. Dankzij nummer één-posities op belangrijke zoekwoorden trekt Energieleveranciers.nl inmiddels meer dan 1.000.000 unieke bezoekers per jaar. 

Daarnaast beheren we alle AdWords- en Bing Ads-campagnes, met als doel de maximale kosten per conversie omlaag te brengen. Het gaat daarbij om zeer complexe remarketingcampagnes die bijvoorbeeld op basis van hoeveel dagen geleden iemand de site heeft bezocht, worden ingericht. De keuzes daarvoor worden gemaakt naar aanleiding van gegevens uit Google Analytics. Naast dergelijke campagnes, verzorgen we ook GSP, Gmail Sponsored Campagnes, waarbij bezoekers advertenties terugzien in hun Gmailaccount. 

 

Content marketing

Voor Energieleveranciers.nl schrijven we blogs en nieuwsberichten en houden we de social mediakanalen bij. Op die manier blijft Energieleveranciers.nl up-to-date en dat is terug te zien in het aantal bezoekers dat de website maandelijks ontvangt. Daarnaast versturen we nieuwsbrieven om de betrokkenheid van bezoekers te vergroten. We zorgen ervoor dat ook de on-page content bijgehouden wordt en schrijven teksten voor externe website met het oog op linkbuilding, zodat de website goed vertegenwoordigd blijft in zoekmachines. Niet voor niets staat Energieleveranciers.nl al twee jaar op nummer één. 

 

Design

Onze designer ontwikkelde een nieuw logo en het 3D-karakter. Deze zorgen voor herkenbaarheid en likeability van het merk, mede dankzij de door ons ontwikkelde tv-commercial. Nog steeds maken we gebruik van het 3D-karakter en zorgen we ervoor dat deze de bezoeker aanspreekt.   

 

Resultaten: Op nummer één in Google!

Elk jaar voert iProspect het SEO benchmark onderzoek uit. Zij kijken welke Nederlandse websites binnen de verschillende branches het beste scoren in de organische zoekresultaten van Google. Energieleveranciers staat al twee jaar op rij op nummer één in de energiebranche. Nadat deze website in 2014 op nummer één in de zoekresultaten stond, hebben we in 2015 hard gewerkt om ook in dat jaar de nummer één positie te behouden. En dat is gelukt.

 

Wil jij ook meer bezoekers en conversie?

Dan kunnen wij jou helpen. Onze online marketeers, content creators, merkstrateeg, UX’er en designers slaan graag de handen ineen om jouw online business naar een volgend niveau te tillen. Heb je liever alleen wat hulp bij jouw online marketingactiviteiten of bijvoorbeeld advies nodig voor het schrijven van teksten? Ook dat kan! Neem contact met ons op. 

Website: www.energieleveranciers.nl