Maak een afspraak

Energievergelijken.nl

Energievergelijken.nl

De situatie

Op Energievergelijken.nl kunnen consumenten energieprijzen vergelijken van alle leveranciers en direct overstappen naar het goedkoopste energiecontract voor hun situatie. In september 2014 zijn wij aan de slag gegaan voor Energievergelijken.nl. Sindsdien zijn de bezoekersaantallen en het aantal conversies sterk verbeterd en nog steeds doen we ons best om deze resultaten te blijven overtreffen. 

Dit is hoe we het aanpakken

Om die bezoekersaantallen te verhogen en het aantal conversies te laten toenemen, doen we het volgende:

 

User Experience

User Experience heeft tot doel de gebruikerservaring te verbeteren en dus het conversiepercentage te verhogen. Daarvoor heeft onze UX-designer onderzoek gedaan naar pagina’s en delen van de website die geoptimaliseerd konden worden. Deze heeft hij aangepast door de pagina's opnieuw in te delen. Zo heeft hij de inhoud van het formulier dat men moet invullen bij het afsluiten van een contract veranderd om voor meer overzicht te zorgen. Dat deed hij ook met de detailpagina bij elk aanbod.

 

Online marketing

Isatis Online Results verzorgt voor Energievergelijken.nl alle online marketingactiviteiten. Door on-page optimalisatie en andere SEO-technieken wist Energievergelijken.nl in een korte tijd flinke sprongen te maken in de organische zoekresultaten van Google. Als gevolg hiervan nam het aantal bezoekers en conversies fors toe.

Ook op het gebied van SEA, retargeting, social media marketing en e-mailmarketing wist Isatis Online Results grote stappen te zetten. De naamsbekendheid en het bereik van Energievergelijken.nl wordt hierdoor aanzienlijk vergroot, wat logischerwijs bijdraagt aan de bezoekersaantallen en het aantal conversies. 

 

Content marketing

Voor Energievergelijken.nl verzorgen we vooral blogs en social media om te zorgen dat de consument geïnformeerd blijft over de ontwikkelingen in de energiewereld. Daarnaast schrijven we teksten voor externe websites die gericht zijn op linkbuilding, om de hoge positie in Google te blijven behouden. 

Resultaten: een mooie tweede plaats in Google

Elk jaar voert iProspect het SEO benchmark onderzoek uit. Zij kijken welke Nederlandse websites binnen de verschillende branches het beste scoren in de organische zoekresultaten van Google. We hebben hard gewerkt om de organische positie van Energievergelijken.nl in Google te verbeteren. We zijn dan ook heel trots dat de website op een mooie tweede plaats staat. We doen er alles aan om die positie te blijven behouden.   

Gaan wij straks ook samenwerken?

Wij hebben Energievergelijk.nl geholpen aan bekendheid, meer bezoekers en conversie. Energievergelijken.nl heeft ons geholpen met kennisvergaring van de energiemarkt. Heb jij ook hulp nodig om jouw website naar een volgend level te tillen? Zie jij graag je bezoekersaantal stijgen? Laat ons dan jou helpen, zodat we kunnen leren van elkaar. 

Website: www.energievergelijken.nl