Maak een afspraak

Conversieoptimalisatietraject

Hoe zet ik mijn websitebezoeken om in meer klanten?

De conversie op mijn e-commercesite valt tegen, terwijl mijn bezoekersaantallen niet onder de maat zijn. Hoe kan ik deze bezoekersaantallen omzetten in betalende klanten? Dit is een vraag die nieuwe opdrachtgevers regelmatig aan ons stellen. Hier is niet een eenduidig, kant en klaar antwoord op te geven, daar is onderzoek voor nodig. Hiervoor bieden wij conversieoptimalisatie aan. Wij kijken en denken graag met je mee en vertellen je hoe je jouw ecommerce-site kan verbeteren zodat je bezoekers, ook je klanten worden. Onze naam zegt het al, we gaan voor resultaat. Wij gaan samen met je aan de slag om van je conversieratio een succes te maken.

 

In 3 stappen uw conversie verhogen

In drie stappen je conversieratio verhogen!

Het traject om de website usability te verbeteren en daarmee je conversie te verhogen bestaat uit een 3-stappenplan. 

Stap 1: Doelen stellen, User Experience en Interaction Design

De conversieoptimalisatie dienst die we aanbieden bestaat onder andere uit: gebruikersonderzoek, gebruikstesten, interaction design, codedesign en website speed test. Aan het begin van het traject, bepalen we gezamenlijk een aantal doelstellingen. We kijken naar jouw goals maar ook naar die van je klanten. Dus welke handelingen wil je dat klanten op je website uitvoeren? Maar we kijken ook met welk doel de bezoeker jouw website bezoekt. Tijdens het gebruikersonderzoek brengen we dit in kaart en kijken we waar de lekken in de funnel zitten, dus waar je de meeste van je klanten verliest. Dit doen we aan de hand van een gesprek, een grondige analyse met Google Analytics en best practices die we over de jaren heen hebben verzameld. Als we weten waar het lek zit, is het tijd om het gat te dichten en de conversie te verhogen. Op basis van de uitkomsten van het gebruikersonderzoek presenteren onze UX-designers drie nieuwe ontwerpen (interaction designs) voor de homepage of een landingspagina die we samen met jou bespreken. Uiteindelijk blijft er een definitief ontwerp over, waarmee we de conversie gaan verbeteren. 

Stap 2: A/B-testen 

Tijdens stap twee, het A/B-testen, implementeren we eenvoudig met Visual Website Optimizer het definitieve ontwerp in de bestaande website. De nieuwe pagina en de originele pagina draaien in dit proces een bepaalde periode naast elkaar. Het totale verkeer wordt 50/50 over beide pagina’s verdeeld. Op deze manier krijgen we een representatief beeld of de nieuwe oplossing, om de conversieratio te verhogen, daadwerkelijk werkt.

Stap 3: De resultaten

Tijdens de laatste stap presenteren we de resultaten van de A/B-testen en doen we een concreet voorstel om verder te werken aan het verbeteren van de hele funnel en de website.

Wil je jouw website optimaliseren en de conversie verhogen? We helpen je graag verder.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken: 024 – 329 77 78.