Maak een afspraak

Copywriting

Stel, je leest op Facebook iets over een reis naar Mexico die je kunt boeken. Je klikt door naar de website en leest vervolgens alles over de reis. Niet alleen word je ontzettend enthousiast, ook voelt het bijna alsof je al op het strand van Cancún ligt. Een tijd later is de reis geboekt. 

Dát is een voorbeeld van goede copywriting. Dit is onder andere het schrijven van wervende teksten die je lezer tot conversie leiden, bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het aanmelden voor een whitepaper. 

 

Goede copywriting

Copywriting gaat echter niet alleen maar over teksten schrijven, maar ook over SEO, microcopy, user experience en de leesbaarheid. Daarnaast moet je tekst de juiste overtuigingskracht hebben. Dat kan je bereiken door de juiste tone of voice te vinden en die in je tekst toe te passen. Zo is alleen het noemen van een kenmerk van je product niet per se een voordeel, maar kun je beter inspelen op de emotionele kenmerken. Bekijk deze drie voorbeelden maar eens:

  • Een apparaat inclusief batterijen leveren zegt niet zoveel, maar wel als je erbij vermeldt dat je product daarmee gebruiksklaar is.
  • Een winkel die 24/7 open is, betekent dat de klant kan winkelen wanneer hij dat wil.
  • Een telefoonabonnement met 5000 mb verkopen? Je klant zal er meer aan hebben als je zegt dat hij online films kan kijken zonder hapering.

Wat kan copywriting voor jouw bedrijf betekenen?

Copywriting is onmisbaar. Naast het feit dat je met tekst de bezoekers op je website van informatie kunt voorzien, zorgt copywriting ervoor dat je beter vindbaar bent in zoekmachines. Wanneer je teksten interessant zijn en je lezer doorklikt, zal je bouncepercentage omlaag gaan. Goede teksten zorgen ervoor dat meer klanten converteren. Dat ene tekstje op die button aanpassen triggert net wat meer bezoekers, of het invulformulier alvast invullen voor de klant zorgt ervoor dat hij wél een brochure aanvraagt. 

Kom een keer langs bij Isatis Online Results

De specialisten van Isatis Online Results zijn dagelijks bezig met content creëren. Samen met jou nemen we graag je website onder de loep zodat we kunnen kijken hoe we deze kunnen optimaliseren en de conversie kunnen verhogen. Ben jij klaar voor de volgende stap? Kom eens gezellig op de koffie, dan kijken we samen wat we voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op via 024 – 329 77 78.