Maak een afspraak

Stel, je bent op een interessante website inspiratie aan het opdoen voor het inrichten van je woonkamer. Rechts in beeld verschijnt een banner met een kortingsactie voor verschillende meubelen bij een woongigant. De kans dat jij daarop klikt is groot, je bent immers op zoek naar meubelen. Het vertonen van dergelijke banners op relevante websites heet display advertising. Dit kun je doen om meer bezoekers naar je website te trekken, maar ook voor het vergroten van de naamsbekendheid van je website. De voordelen van display advertising:

  • Je kunt gericht adverteren op bijvoorbeeld doelgroepen, onderwerpen of profielen.
  • De juiste boodschap komt op het juiste moment.
  • Je verhoogt de brand awareness.

Soorten display advertising 

Banners zijn er in vele formaten. Een skyscraper is populair door het hoge doorklikratio en een medium rectangle is de term voor de banner die vaak gebruik wordt voor reclame in combinatie met tekst, film en beeld. Behalve de afmetingen van de banner zijn er ook verschillende technieken waarmee een banner gebouwd kan worden. Van statische banners met een eenvoudig plaatje, tot HTML5-banners waarbij je vloeiende animaties kunt tonen. De keuze voor het type banner is afhankelijk van je doel, je budget, de doelgroep en het kanaal waarop je advertentie wordt getoond.  Behalve display advertising kun je ook kiezen voor andere vormen van adverteren. Zo kan video advertising, waarbij je reclameboodschap op YouTube wordt getoond, interessant voor je zijn. 

Hoe werkt het?

Voordat je met adverteren kunt beginnen, moet je je verschillende dingen afvragen. Hoe ziet de customer journey eruit? Op welk moment in het verkoopproces wil je je potentiële klant bereiken? Het is van belang dat je weet wanneer je welke advertenties wilt vertonen, zodat je zo goed mogelijk kunt inspelen op de behoeften van de consument. Maar bij het maken van advertenties moet je rekening houden met verschillende technische specificaties waaraan je banner moet voldoen. Als je banner helemaal is geoptimaliseerd en hij online staat, kun je zien of je advertenties het gewenste resultaat oplevert. Een goede banner zorgt voor meer relevante bezoekers op je website en dat leidt uiteindelijk tot een hogere conversie. 

Het team van Isatis Online Results staat voor je klaar

Bij het maken van banners komt veel kijken. De online marketeers van Isatis Online Results helpen je met het ontwerpen van je banners, kopen bannerruimte in en optimaliseren je campagne. Samen analyseren we het resultaat. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op, zodat we samen de volgende stap in online marketing kunnen nemen.