Maak een afspraak

Dynamische remarketing

Met dynamische remarketing toon je persoonlijke advertenties aan mensen die je website eerder hebben bezocht, maar toen geen aankoop hebben gedaan. Bezoekers die bijvoorbeeld een winkelmandje vullen maar uiteindelijk niets bestellen, krijgen vervolgens een advertentie te zien met dat specifieke product. Het gemiddelde conversiepercentage van een webshop ligt tussen de 1,5 en 2%. Dat betekent dus dat 98% niet converteert en je deze groep nogmaals kunt overtuigen terug te komen naar jouw website. Maar dynamische remarketing is niet alleen geschikt voor webshops, ook voor andere websites kan deze techniek interessant zijn. 

De voordelen van dynamische remarketing

  • De advertenties zijn erg persoonlijk.
  • Je kunt adverteren gedurende het hele aankoopproces.
  • Keuze uit veel banner templates.
  • Google creëert advertenties waar je zelf even niet aan gedacht hebt.  
  • Google creëert zelf advertenties en dat bespaart jou tijd.
  • Je kunt de campagne makkelijk analyseren en bijstellen via Google AdWords.

Het verschil tussen remarketing en dynamische remarketing heeft te maken met de personalisering. Bij remarketing krijgen alle bezoekers dezelfde advertenties te zien, bij de dynamische variant toon je de bezoeker een op maat gemaakte advertentie. De advertenties worden allebei weergegeven in websites die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. 

De kracht van herhaling

Dynamische marketing is ideaal voor bedrijven met een wat bredere doelgroep. Je kunt gericht adverteren en het conversiepercentage verhogen. Door middel van dynamische remarketing kun je zelf bepalen welke bezoekers je wilt bereiken. Zijn dit de mensen die zijn afgehaakt in het bestelproces? Of ga je bezoekers targeten die al een aankoop hebben gedaan en ze een bijpassend product/dienst laten zien? Je speelt beter in op de mogelijke behoeftes van de (potentiële) klant waardoor je meer bezoekers trekt en uiteindelijk je conversiepercentage zal verhogen. 

Wat kan Isatis Online Results voor jou doen?

Het maken van een dynamische remarketingcampagne is complex. Het team van Isatis Online Results zorgt voor elke stap die nodig is om een succesvolle dynamische remarketingcampagne te starten en te onderhouden. Zo richten we een goed werkend Google Merchant Center account in, koppelen hem aan AdWords en plaatsen we de advertenties online. Benieuwd naar wat zo’n dynamische remarketingcampagne voor jou kan betekenen? Kom eens langs, dan kunnen we samen praten over de mogelijkheden.