Maak een afspraak

Wil je met je website een internationale doelgroep bereiken? Dan is het helaas niet genoeg om alleen je website te vertalen naar de taal van het land waarin je gevonden wilt worden. Om buiten Nederland hoger in de zoekmachines te komen, moet je zorgen dat je je internationale vindbaarheid optimaliseert.  Daarvoor zijn meerdere zaken van belang. Zo worden de zoektermen die in Nederland veel gebruikt worden door je doelgroep, in andere landen misschien minder vaak gebruikt. Ook moeten de verschillende versies van je website in de ‘juiste’ Google terechtkomen. De Engelse variant met prijzen in Britse ponden moet bijvoorbeeld in Google.co.uk naar voren komen en de versie met Amerikaanse dollars in Google.com. Andere zaken waar je op moet letten bij internationale vindbaarheid:

  • In welke zoekmachine wil je gevonden worden? Google is niet in elk land de grootste zoekmachine en elke zoekmachine heeft een ander algoritme.
  • Hoe zit het met de linkbuilding?
  • Hoe zit je html-script in elkaar? 

Hoe word je internationaal vindbaar?

In elk land moet je een andere strategie toepassen om hoger te komen in de zoekmachines. Het is dus belangrijk dat je voldoet aan de standaarden van een land. De zoekwoorden moeten afgestemd zijn op het internetgedrag van de inwoners van dat land. Teksten vertalen en de technische aspecten van je website zijn belangrijke onderdelen, maar denk bijvoorbeeld ook aan social mediakanalen inrichten en bijhouden en het verzamelen van backlinks en linkbuilding. En hoe zorg je ervoor dat je website die je wilt richten op Engeland, niet ook in de Verenigde Staten getoond wordt? Wanneer je website gericht is op het land waarin je gevonden wil worden, zorg je dat de juiste informatie bij de juiste mensen terechtkomt. Zo trek je relevante bezoekers aan. 

Het team van Isatis Online Results staat voor je klaar

De online specialisten van Isatis Online Results hebben ruime ervaring met het optimaliseren van websites om zo internationaal beter vindbaar te worden. We bespreken je wensen, analyseren hoe je er nu voorstaat en starten met een SEO-strategie voor het land waarin je gevonden wilt worden. Samen kijken we of het gewenste resultaat bereikt is of dat we moeten bijsturen. Wil jij internationaal (beter) gevonden worden? Kom eens langs, dan kunnen we samen praten over de mogelijkheden.