Naar schatting belandt twee derde van de online marketingbudgetten bij Google, Facebook en Amazon. Dit zal niemand verbazen. Affiliate marketing is een ondergeschoven kind in de marketingmix, terwijl het je zoveel kan opleveren! Want met de juiste affiliates bereik je een nog groter publiek én word je minder afhankelijk van de grote platforms.

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Data analyse en strategie

Voor zowel bestaande als nieuwe affiliate marketing campagnes is het kiezen van de juiste strategie cruciaal. Maar dit wordt lastig zonder een goede analyse van je webshop. Daarom starten we met het in kaart brengen van kansen, mogelijkheden en concurrentie. Vervolgens stellen we doelstellingen op en bepalen we hoe we deze gaan halen.

Technische implementatie

Naast een strategie om u tegen te zeggen, is een goed werkende technische implementatie ook nodig. Een juiste implementatie zorgt namelijk voor betrouwbare metingen en analyses. Precies wat we nodig hebben voor het opstellen en optimaliseren van een goed affiliate marketing campagne concept.

Campagnemanagement

Alles draait om succesvolle campagnes. We stoppen nooit met het optimaliseren van campagnes en blijven dan ook het gedrag van gebruikers én publishers in de gaten houden en data-analyses uitvoeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan prestatieanalyses van nieuwe en bestaande publishers, om hen te stimuleren actief te worden of blijven.

Frauduleus gedrag monitoren

Of je nu campagnes draait met een klein of groot bereik, affiliate marketing is fraudegevoelig. Klik-fraude, cookie dropping - helemaal voorkomen is moeilijk. Toch kunnen we dankzij ervaring en nauwe monitoring veel frauduleus gedrag detecteren. Goed kwaliteitsmanagement is essentieel, wij gaan voor het beste!

Relaties opbouwen met publishers

Proactief publishers updaten over acties en ontwikkelingen via nieuwsbrieven of data met hen delen wordt zeer gewaardeerd. Contact onderhouden zorgt ervoor dat je als adverteerder de relatie met netwerken en publishers optimaal kunt inzetten. Hierin zijn wij je bemiddelaar en geven wij je advies.

Rapportage en analyse

Transparante communicatie over resultaten en ontwikkelingen is van groot belang om een goede samenwerking en goede kwaliteit van campagnes te waarborgen. Hierbij helpen regelmatige monitoring en rapporten van de belangrijkste KPI’s. Dus dat is precies wat wij voor je doen!

Recente Artikelen

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Het besluit is genomen, jij gaat met je webshop de Duitse markt veroveren. Maar waar begin je? Ga …

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Je hebt er vast wel eens over nagedacht, Duitsland veroveren met je webshop. Voor veel ondernemers is Duitsland …

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee …

Waarvoor heb je eigenlijk een Duitser nodig?

Nederlandse webshopeigenaren laten mij regelmatig weten “O, dat doen we zelf wel”, als ze het hebben over het …

Neem gerust contact met ons op!