Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces gericht op het verbeteren van de zichtbaarheid, bruikbaarheid en het bereik van je webshop. We analyseren je site en met de verkregen data halen we obstakels weg en benutten we tegelijkertijd kansen!

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Funnel analyse

Conversie-optimalisatie begint met de vraag: waar lekt je webshop geld? Door data uit Google Analytics te analyseren, wordt het pad dat bezoekers afleggen zichtbaar en zien we waar ze afhaken. Met behulp van user testing, expert audits en user behaviour analyses brengen we de kansen voor jouw webshop in kaart.

Checkout optimization

Kijk je ervan op als we zouden zeggen dat de checkout het belangrijkste onderdeel van een webshop is? Nee? Toch wordt in de praktijk vaak nog geen 5% van alle marketinginspanningen besteed aan het bestelproces. Een geoptimaliseerde checkout kan al tot 20% beter converteren dan een standaard checkout.

Landing page optimization

Je geeft bakken met geld uit aan Google Ads, maar eenmaal op je site blijken bezoekers niet te kopen. Niet geoptimaliseerde landing pages zijn een gemiste kans! Met landing page optimization laten we je shop perfect aansluiten bij je advertentiecampagnes. We onderzoeken welke elementen conversieverhogend werken en zorgen met gestructureerde A/B testing voor een beter resultaat.

Form analytics

Formulieren kunnen een ideale manier zijn om leads te vergaren. Maar hoe zorg je ervoor dat je voldoende data verzamelt om een gepersonaliseerd aanbod te doen zonder bezoekers af te schrikken met te lange formulieren? Door onze uitgebreide ervaring met het doormeten van formulieren en het analyseren van user recordings en heatmaps, zorgen we er samen voor dat je die sweet spot vindt.

CRO Copywriting

Waar grote webshops door gebruik van slimme microcopy en persuasive copywriting veel winst behalen, is het voor kleinere webshops nog onontgonnen terrein. Dat is niet gek, want het schrijven van converterende teksten is een vak apart. Onze ervaren content marketeers zorgen er met effectieve copywriting voor dat gebruikers feilloos door het bestelproces geloodst worden.

Usability

Een user-friendly webshop is belangrijk: bezoekers converteren niet alleen sneller, ze komen ook eerder terug. Tijdens usability trajecten werken we daarom nauw samen met de eindgebruiker om erachter te komen waar verbeterpunten voor jouw webshop liggen. Dat kan leiden tot een andere focus, een nieuw design of betere USP’s. Soms volstaat alleen het herschrijven van content al.

RECENTE ARTIKELEN

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Het besluit is genomen, jij gaat met je webshop de Duitse markt veroveren. Maar waar begin je? Ga …

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Je hebt er vast wel eens over nagedacht, Duitsland veroveren met je webshop. Voor veel ondernemers is Duitsland …

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee …

Waarvoor heb je eigenlijk een Duitser nodig?

Nederlandse webshopeigenaren laten mij regelmatig weten “O, dat doen we zelf wel”, als ze het hebben over het …

Neem gerust contact met ons op!