Een goede Customer experience zorgt voor trouwere klanten, meer leads en een hogere omzet. Onze strategie focust niet op onderbuikgevoelens en eerdere ervaringen, maar op data. Alleen daarmee leer je je klant kennen en kom je erachter wat zijn behoefte is.

Hoe klantgericht ben jij?

Klantgerichtheid is weten wat de wensen van je klant zijn en daarop inspelen. Hoewel 80 procent van alle bedrijven zichzelf beschouwt als klantgericht, is maar 8 procent van de klanten het daarmee eens.

Stel jezelf eens de volgende drie vragen:

Wat is het doel van je webshop; waarom bezoeken mensen deze?
Welk probleem lost jouw product of dienst op?
Waarom kiezen klanten voor jou en niet voor de concurrentie?
Heb je geen antwoord op deze vragen, dan is de kans groot dat je engagement en conversie misloopt. Wij maken helder hoe je klant zich gedraagt en wat zijn behoeften zijn. Onze gerichte klantsurveys, kwalitatieve interviews en analyses van klantenservicedata helpen je de juiste beslissingen maken. Zodat je meer leads en omzet realiseert.

Conversie-optimalisatie in 4 stappen

Conversie-optimalisatie is een doorlopend proces gericht op het verbeteren van de zichtbaarheid, bruikbaarheid en het bereik van je webshop. We analyseren je site en gebruiken data om obstakels weg te halen en kansen te benutten. Onze aanpak:

1. Probleemanalyse – waar lekt je webshop geld?
Door Google Analytics data te analyseren, zien we waar engagement (niet) plaatsvindt en waar klanten je webshop verlaten.

2. Waarom lekt je webshop geld?
We brengen in kaart waar het misgaat met behulp van bijvoorbeeld gebruikerstesten, expert audits en customer journey mapping.

3. Het lek dichten
Een probleem dat bekend is, kan worden opgelost. Bijvoorbeeld door technische aanpassingen of het verbeteren van content of design.

4. Veranderingen meten en analyseren
We voeren A/B-tests uit en meten en analyseren gebruikersdata om te zorgen dat elke verbetering daadwerkelijk waarde toevoegt.

Benut je online potentie

Wil je klanten optimaal bedienen? Voorkomen dat je webshop geld ‘lekt’? En data in je voordeel laten werken? Of benieuwd wat wij voor jou in Duitsland, België of Engeland kunnen betekenen? Neem contact met ons op en we helpen je online succes te realiseren!

Neem gerust contact met ons op!