‘Email is dead!’ Al jarenlang wordt dit geroepen, maar niets is minder waar. De cijfers liegen er niet om. Als het op ROI aankomt presteert het kanaal e-mail nog altijd het beste. Vanwege 1-op-1 communicatie en de voordelen van automatisering, blijft e-mail het meest interessante kanaal om met prospects en klanten te communiceren.

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Effectieve e-mailmarketing strategie

Opt-in types, segmentatie, tracking pixels en UTM-parameters … bij effectieve e-mailmarketing komt een hoop kijken. Omdat onze specialisten op strategisch niveau naar de gehele marketing funnel kijken, zorgen we ervoor dat je maximaal rendement uit dit kanaal haalt. We analyseren de customer journey en kijken wanneer we jouw klanten het beste via e-mail kunnen benaderen.

E-commerce platform koppelen

Jouw e-commerce platform zit vol met waardevolle data. Denk bijvoorbeeld aan productinformatie of bestelhistorie van klanten. Koppel daarom jouw Magento, Shopify of Woo Commerce platform aan je e-mail service provider en onderscheidt waardevolle klanten van one-time buyers. Importeer producten vanuit je shop in je e-mails en bespaar tijd bij het maken van nieuwsbrieven. We begeleiden dit technische proces van A tot Z, zodat je snel doeltreffende e-mails verstuurt.

E-mail template design

Een boodschap breng je over in woord en beeld. Omdat e-mails er in elke e-mail client en op elk device anders uitzien, is e-mail template design is een vak apart. Wij begrijpen waar templates aan moeten voldoen en welke designs converteren. Daarom werken we samen met de beste designers en coders om jouw e-mails te laten scoren. We verzorgen het gehele template design proces van briefing tot implementatie.

Geoptimaliseerde e-mail campagnes

Wat is het beste tijdstip om een e-mail te versturen? Welke onderwerpregel zorgt ervoor dat je e-mail het vaakst geopend wordt? Alleen door structureel te testen kunnen we deze vragen beantwoorden. Bovendien schrijven onze content marketeers e-mail copy die niet in spam filters blijven hangen, maar jouw klanten bereikt én aanspreekt. Met campagnemanagement verzeker je jezelf van geoptimaliseerde e-mail campagnes.

Marketing automation

De orderbevestiging na een bestelling, gewijzigde vluchtinformatie van een vliegtuigmaatschappij, het zijn automatisch verstuurde e-mails. De voordelen van marketing automation zijn groot: je bespaart niet alleen tijd (en geld), maar kunt ook relevante e-mails sturen. Met strategisch ingerichte marketing automation helpen we jouw klant door de customer journey. 

Internationale e-mailmarketing

Als je met je webshop wilt uitbreiden naar België, Duitsland of Engeland krijg je te maken met internationale wetgeving. Zeker op het gebied van e-mailmarketing kan die per land behoorlijk verschillen en dan hebben we het nog niet eens gehad over verschillen in taal en cultuur. Wij zijn gespecialiseerd in cross border online marketing en vertellen je precies waar je internationale e-mails aan moeten voldoen.

Recente Artikelen

Hoe draagt microcopy bij aan je conversieratio?

De juiste microcopy op je webshop verleidt en stelt gerust. Zo resulteren deze kleine stukjes content in hogere conversies.

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Op het gebied van online bestedingen zijn vijf Bundesländer het belangrijkste voor Duitse webshops.

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Rekening houden met de verschillen in de Nederlandse en Duits markt is essentieel bij een internationale uitrol.

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee […]

Neem gerust contact met ons op!