Het werven van nieuwe klanten is 5x zo duur als het behouden van bestaande klanten. Daarom is het werken aan een goede klantrelatie, waarbij persoonlijke benadering voorop staat, enorm belangrijk. Met praktische lifecycle marketing passend bij jouw webshop, helpen we je om het maximale uit je klantenbestand te halen.

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Data analyse en segmentatie

Lifecycle marketing begint bij het begrijpen van je klanten. Bij webshops starten we met het analyseren van de bestelhistorie. Deze data laat namelijk zien hoe waardevol een klant voor je webshop is en in welke fase van de levenscyclus een klant zich bevindt. Daarna gaan we op zoek naar andere waardevolle inzichten.

Customer lifecycle mapping

Het in kaart brengen van de levenscyclus van je klant is belangrijk. Vergelijk het met een eerste date. Je wilt een verpletterende indruk achterlaten, maar er moet nog iets te raden blijven voor een vervolgdate. Verschillende strategieën, tactieken, aanbiedingen en berichten zijn het meest effectief op verschillende momenten in de lifecycle.

Bouwen van loyalty programs

Hoe maak je van eenmalige kopers loyale klanten? Eerst gaan we de reden(en) achterhalen waarom een tweede aankoop uitblijft. Zodra we hierachter zijn is het tijd voor actie. Dankzij sterke spaarprogramma’s zorg je ervoor dat klanten minder gevoelig worden voor aanbiedingen van concurrenten.

Effectieve e-mailmarketing

‘Email is dead!’ Al jarenlang wordt dit geroepen, maar niets is minder waar. De cijfers liegen er niet om. Als het op ROI aankomt presteert e-mail nog altijd het beste. Vanwege de 1-op-1 communicatie en voordelen van automatisering, blijft e-mail het meest interessante kanaal om met bestaande klanten te communiceren.

Koppeling e-commerce platform

Voor de meest bekende e-commerce platformen (denk aan grote jongens als Magento, Shopify en Woo Commerce) ontwikkelen verschillende e-mail service providers (ESP) koppelingen waardoor je direct kunt segmenteren op bestelhistorie. Als een dergelijke integratie beschikbaar is, dan is het implementeren hiervan een must!

Account omgeving optimaal benutten

Vaak zetten webshops een account omgeving op en kijken er nooit meer naar om. Zonde, want het slim inzetten van de account omgeving biedt veel voordelen. Geef je klanten de optie om meerdere afleveradressen, betaalmethoden en voorkeuren in te stellen. Gebruik de accounts zelf voor het verkrijgen van waardevolle data.

RECENTE ARTIKELEN

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Het besluit is genomen, jij gaat met je webshop de Duitse markt veroveren. Maar waar begin je? Ga …

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Je hebt er vast wel eens over nagedacht, Duitsland veroveren met je webshop. Voor veel ondernemers is Duitsland …

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee …

Waarvoor heb je eigenlijk een Duitser nodig?

Nederlandse webshopeigenaren laten mij regelmatig weten “O, dat doen we zelf wel”, als ze het hebben over het …

Neem gerust contact met ons op!