Search Engine Advertising is voor veel bedrijven één van de belangrijkste kanalen voor het generen van traffic en het realiseren van conversies. De kunst is om SEA in te zetten zodat jouw specifieke doelgroep bereikt wordt, op het juiste moment, met een passende uiting en tegen een rendabele investering. Wij hebben de kennis, ervaring en tools om dit voor jouw bedrijf te realiseren.

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Google & Bing

In Nederland is Google steevast de belangrijkste zoekmachine, gevolgd door Bing met een marktaandeel van 8% op desktop. Beide zoekmachines bieden een scala aan advertentiemogelijkheden; van tekstadvertenties tot video, display tot shopping ads. Wij bekijken welke advertentievormen en kanalen het beste aansluiten bij jouw doelstelling en zetten een op maat SEA strategie op.

Shopping Ads

In tegenstelling tot advertentiecampagnes, wordt bij Shopping campagnes niet op bepaalde zoekwoorden geboden. Op basis van een productfeed, bepaalt de zoekmachine wanneer specifieke producten getoond worden. Wij optimaliseren deze feed en zorgen voor de juiste vertoning van producten op het juiste moment.  Voor geavanceerde campagne-optimalisatie van uitgebreide webshops gebruiken we ADchieve. Zo kunnen we voor grote, kleine, nationale en internationale campagnes renderende Shopping campagnes beheren.

Doubleclick

Als geaccrediteerd licentiehouder zien we dagelijks de meerwaarde van Doubleclick voor onze klanten. Omdat veel taken en analyses automatisch uitgevoerd worden, kunnen wij meer tijd besteden aan strategie. Met Doubleclick maken wij in een handomdraai crosschannel analyses, plaatsen we display advertenties prominent en efficiënt via real-time bidding én weten we uitgebreide search campagnes op te zetten en te optimaliseren. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn verbluffend!

Feed marketing

Het aanbod van webshops wordt steeds groter en dynamischer, met als gevolg dat op een handmatige manier adverteren voor afzonderlijke producten bijna onhaalbaar is. Dankzij een productfeed is het mogelijk om elk product met de juiste prijs, beschikbaarheid en voorraad te tonen. Omdat ieder platform (Google, eBay, Amazon) andere eisen stelt aan een productfeed, gebruiken we Channable. Zo maken we de feed op een centraal punt geschikt voor diverse platformen én verrijken we de feed zodat producten beter gematcht worden aan zoekopdrachten.

Inventory campaigns

Doubleclick geeft ons de mogelijkheid tot het opzetten en managen van inventory campaigns. Dit zijn search campagnes gebaseerd op een productfeed. De advertenties zijn dynamisch; ze worden aangepast aan het productassortiment en de productvoorraad. Advertenties gaan automatisch uit als het product niet meer op voorraad is en voor nieuwe producten worden automatisch nieuwe advertenties gecreëerd. Natuurlijk controleren en optimaliseren onze specialisten de campagnes regelmatig. Deze ideale mix van mens en machine zorgt voor maximaal resultaat!

Display advertising

Het gebruik van display advertising stijgt al jaren. Niet vreemd; je kunt je doelgroep op talloze platformen bereiken met diverse uitingen (banners, video, rich media). Display advertising wordt ingezet via Google (GDN netwerk) en Doubleclick. Met Doubleclick Bid Manager krijg je toegang tot de premium inventory (kwalitatieve websites) en kun je via real-time bidding kostenefficiënt kliks realiseren. Dynamische (display) remarketing zorgt er vervolgens voor dat websitebezoekers een op maat banner getoond krijgen, waardoor de kans op een nieuw bezoek aan de website vergroot wordt. Dit in combinatie met uitgebreide meet- en analysemogelijkheden, zorgt voor een krachtig middel om je marketingdoelstellingen te behalen.  

Recente Artikelen

Hoe draagt microcopy bij aan je conversieratio?

De juiste microcopy op je webshop verleidt en stelt gerust. Zo resulteren deze kleine stukjes content in hogere conversies.

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Op het gebied van online bestedingen zijn vijf Bundesländer het belangrijkste voor Duitse webshops.

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Rekening houden met de verschillen in de Nederlandse en Duits markt is essentieel bij een internationale uitrol.

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee […]

Neem gerust contact met ons op!