Als we economen mogen geloven is ‘data the new gold’ en dat geldt natuurlijk ook voor je webshop. Een complete online marketing aanpak begint bij Web Analytics. Je kunt immers pas kansen zien, wanneer je begrijpt waar het goed gaat en waar het beter kan.

WAT WIJ VOOR JE KUNNEN DOEN

Google Analytics (Basis)

Het gratis Web-Analytics pakket van Google wordt veruit het meest gebruikt in de markt. Een simpele installatie van Google Analytics zonder aanvullende tracking geeft al een hoop informatie over hoe bezoekers je website bereiken en welke pagina’s ze bekijken. Wij helpen je bij de implementatie, controle en interpretatie van de data zodat alle data van je website tot je beschikking is.

Enhanced Ecommerce tracking

Enhanced Ecommerce geeft een hele nieuwe dimensie aan je Google Analytics data. De normale Google Analytics tracking richt zich op welke pagina’s een bezoeker bekijkt. Enhanced ecommerce tracking richt zich op de interacties die je bezoeker heeft met je producten. Het geeft antwoord op vragen als ‘op welke producten wordt het meest geklikt?’ en ‘welke producten worden vaak in het winkelwagentje geplaatst, maar niet afgerekend?’. Dit soort data is essentieel bij het optimaliseren van je webshopresultaat.

(Complexe) Event tracking

Event tracking wordt gebruikt voor het tracken van gebruikersinteracties met je website. Denk hierbij aan het tracken van individuele formuliervelden, kliks op specifieke call-to-actions of login-events.

Met Event tracking meet je de interactie met een pagina, wat waardevolle data geeft voor de doelgroepoptimalisatie van je website.  Wij brengen in kaart welke interacties op je website doorgemeten kunwhiteblocnen worden en zorgen dat alles correct op je website wordt geïmplementeerd.

Conversie attributie

Bezoekers van je website kopen vaak pas als ze al een paar keer op je website hebben geklikt. Maar welke klik is dan het belangrijkste? De eerste? Zonder die klik had diegene je website misschien nooit gevonden. De laatste? Dat was de klik die er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat iets gekocht is Of is het één van de klikken ertussenin? Het antwoord op de bovenstaande vragen is voor elke webshop anders. Wij stellen een attributiemodel op dat past bij je webshop en stemmen de online marketing campagnes hierop af.

Dashboarding

De gemiddelde webshop heeft ontzettend veel data beschikbaar, maar welke data is belangrijk om dagelijks te monitoren? Wij creëren voor alle activiteiten die we voor je uitvoeren een dashboard waarin de key-kpi’s duidelijk en overzichtelijk staan weergegeven, real-time en online beschikbaar. Denk aan dashboarding waarin je in één oogopslag kunt zien hoe de verschillende Google AdWords campagne-typen presteren of een dashboard waarin je de posities van je belangrijkste organische zoektermen kunt bijhouden. Geef je wensen door en we gaan voor je aan de slag!

Google Tag Manager

Met een tag management systeem kun je eenvoudig tracking scripts plaatsen, data verzamelen en doorsturen naar bijvoorbeeld Google Analytics. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om tracking te installeren voor diverse social kanalen, conversie optimalisatie systemen en tools. Denk hierbij onder andere aan Facebook, Optimizely, Visual Website Optimizer en Hubspot. Dankzij Google Tag Manager tracken wij op een snelle en eenvoudige manier allerlei activiteiten, waardoor een belangrijke basis wordt gelegd voor het verkrijgen van zuivere data en het maken van analyses.

Recente Artikelen

Hoe draagt microcopy bij aan je conversieratio?

De juiste microcopy op je webshop verleidt en stelt gerust. Zo resulteren deze kleine stukjes content in hogere conversies.

Welke deelstaat ga jij veroveren met je Duitse webshop?

Op het gebied van online bestedingen zijn vijf Bundesländer het belangrijkste voor Duitse webshops.

E-commerce in Duitsland: is het gras groener aan de overkant?

Rekening houden met de verschillen in de Nederlandse en Duits markt is essentieel bij een internationale uitrol.

7 verhalen over contentmarketing waar je wél iets aan hebt

Contentmarketing. Iedereen die ook maar iets in het domein van online marketing doet, wordt er al jaren mee […]

Neem gerust contact met ons op!