Maak een afspraak

Over conversie optimalisatie

Meer online verkopen door conversie optimalisatie

Mensen op je ecommerce-site krijgen is één ding, zorgen dat die mensen converteren naar betalende klanten is een tweede. Hiervoor bieden wij conversie optimalisatie aan. Deze dienst kan je zien als een verzameling van alle onderdelen die we aanbieden (design, gebruikersonderzoek, interaction design, gebruikerstesten), waarbij de focus vooral ligt op vergroten van het aantal aankopen op je ecommerce-site.

It’s much easier to double your business by doubling your conversion rate than by doubling your traffic.” — Jeff Eisenberg

Minder winkelwagenverlaters en meer klanten

Allereerst zoeken we uit waar je de meeste klanten verliest in de funnel en met welke reden. Hierbij is een applicatie als Google Analytics vaak onmisbaar. Onze specialisten weten hoe ze Google Analytics juist op de site moeten installeren met custom event tracking en enhanced ecommerce tracking. Ons doel is om je actionable data te tonen tussen de brij van getallen.

Website tracking geeft ons inzicht in waar mensen de funnel verlaten. Het waarom onderzoeken we bijvoorbeeld met een exit survey of gebruikersonderzoek.

Lekkende funnel

Online psychologie & conversietechniek

Als we weten waar de funnel lekt, dan is het tijd om het gat te dichten en de conversie te verhogen. Hiervoor gebruiken we gedragsbeinvloedingstechnieken uit de psychologie en onze technische kennis. Zo kan bijvoorbeeld het tonen van een vergelijkbaar – maar minder gewild – product naast het te verkopen product, dit laatste product aantrekkelijker maken. Of neem twijfel weg met sociale bewijskracht, door te laten zien dat vele anderen je voor zijn gegaan. Onze UX-designers zijn opgeleid tot psycholoog en op de hoogte van de nieuwste technieken.

Techniek speelt ook een belangrijke rol bij conversie. Niemand wil bijvoorbeeld dat klanten een error of 404-pagina krijgen voordat ze de aankoop kunnen doen. Daarnaast is snelheid een saaie maar zeer belangrijke factor voor conversie. Bekijk je site eens met Google page speed test. Laad je site de eerste keer binnen 2 seconden? Dan ben je goed op weg. De standaard test is voor een snelle kabelverbinding. Voor mobiel internet kun je de laadtijden vaak maal 3 doen. Met onze kennis van javascript, redirects, sitespeed en specialistische tools helpen we soortgelijke problemen opsporen en oplossen.

Voor het analyseren en monitoren van je site gebruiken we ook diverse tools. Zo houdt een tools als Pingdom de laadtijd en bereikbaarheid van de site in de gaten. Daarnaast gebruiken we Visual Website Optimizer om veranderingen te AB-testen. Op die manier is direct zichbaar of een verandering ook daadwerkelijk impact heeft.

Resultaat verhogen - concreet in euro's

Uiteindelijk zorgen we dat mensen soepel door de funnel bewegen en veranderen in betalende klanten. Keer op keer. Doordat we de conversie verbeteren, zullen SEO en AdWords campagnes ook meer rendabel zijn, omdat meer van de doorgestuurde mensen daadwerkelijk zullen converteren.

Neem samen met ons de volgende stap  

Conversieoptimalisatie in een continu proces. Iets wat vorig jaar een hoge attentiewaarde had, kan nu inmiddels een gemeengoed zijn geworden. Wij kijken verder dan alleen de conversieratio in het algemeen. Pas jij bijvoorbeeld up- en cross-selling technieken op de juiste manier toe? Wat nou als diezelfde klant zijn bestedingsbedrag gaat verdubbelen? Kom eens langs zodat we kunnen sparren over hoe we samen jouw online resultaat sterk kunnen verbeteren en zo de volgende stap kunnen nemen. 

Maak online een afspraak