Maak een afspraak

Op de meeste websites converteert maar 2% tot 3% van de bezoekers, maar hoe zit het met de andere 98% van je bezoekers? Remarketing campagnes zijn erop gericht om de bezoekers op je website alsnog te laten converteren. Remarketing campagnes hebben vaak een veel betere ROI dan reguliere advertentiecampagnes. De mensen die je advertenties zien zijn immers al bekend met je website en daardoor een relevant publiek!

 

Retargeting

Hoe werkt remarketing?

Heb je wel eens het gevoel dat precies dat ene product jou achtervolgt op internet? Dan is dat gevoel correct. Lees hier meer over hoe remarketing precies werkt.

Isatis Online Results

Isatis Online Results heeft ruime ervaring met het opzetten van remarketing campagnes voor verschillende doelgroepen op verschillende netwerken. Onze experts geven je graag advies over welk type remarketing campagne het meeste resultaat zal opleveren en kunnen de remarketing campagnes voor je opzetten. Hieronder vind je uitleg bij een aantal gangbare remarketing campagnes.

Remarketing via het Google Display Network

Google biedt al geruime tijd de mogelijkheid om remarketing campagnes op te zetten via het Google Adwords platform. De simpelste variant van een dergelijke campagne werkt door een stukje script op alle pagina's van je website te zetten. Via het Google Adwords platform worden vervolgens zogenaamde remarketinglijsten aangemaakt. Het doel bij het opstellen van de remarketinglijsten is om een onderscheid te maken tussen bezoekers waarbij de kans om ze alsnog tot een conversie te verleiden hoog is, en bezoekers waarbij deze kans veel kleiner is. Bezoekers worden ingedeeld in verschillende remarketinglijsten op basis van de pagina's die ze hebben bezocht. Vervolgens kunnen er binnen het Google Adwords platform campagnes worden opgezet die banners tonen aan de mensen in de remarketinglijsten.

Remarketing in de Google zoekresultaten (RLSA)

Sinds kort geeft Google ook de mogelijkheid om remarketinglijsten te gebruiken bij de normale advertenties in de zoekresultaten. Daardoor is het mogelijk om biedingen op zoekwoorden te verhogen voor mensen die op een remarketinglijst staan en een dergelijk zoekwoord intikken op Google. Zo komen je advertenties hoger in de zoekresultaten bij mensen die je website al eerder bezocht hebben.

Remarketing op de Facebook timeline

Ook binnen Facebook is het mogelijk om remarketing campagnes op te zetten. Door een stukje script van Facebook op de pagina's van je website te plaatsen, worden er remarketinglijsten opgebouwd – op een vergelijkbare manier als bij Google Adwords. Mensen die op een remarketinglijst staan, krijgen vervolgens advertenties van jouw bedrijf te zien op hun Facebook timeline.

Remarketing met dynamische productadvertenties

Deze vorm van remarketing is vooral interessant voor webshops. Er wordt bijgehouden welke producten je bezoekers bekijken. Wanneer bezoekers de webshop verlaten zonder tot een aankoop over te gaan, wordt er een advertentie getoond waarin de producten waar de bezoeker naar heeft gekeken onder de aandacht worden gebracht.

Remarketinglijsten als kostenbesparing?

Wanneer marketeers het hebben over remarketing hebben ze het doorgaans over extra bereik en verkoopkansen. Remarketing kan ook worden ingezet om kosten te besparen en om de relevantie van de vertoningen van de advertenties te verhogen door remarketingglijsten uit te sluiten